söndag 9 mars 2008

Kleerup & Robyn på debaser

Jag älskar helger, jag e nog inte ensam om det men.. i fredags bestämde jag och Vani oss i sista stund att gå och se kleerup på debaser. Mestadels för vi läste på allt om stockholm att robyn skulle dyka upp där, och henne ser man ju inte så mycket av nu när hon bestämt sig för att slå på alla andra ställen i världen förutom sverige=( Iallafall så fick vi stjuts av världens bästa mamma som igentligen hatar och köra inne i stan för att hon alltid kör fel. Men jag sa att detta va faktist en nödfall för vi trodde att kön in till debaser skulle vara för lång om vi va tvungna att åka komunalt in. Miss malin skulle möta oss utanför debaser och hon kanske inte blev så jätte glad på oss när vi kom 45 minuter försent för att vi faktist körde vilse.. haha. Men det blev bra sen när vi bjöd Malin på en hallonmojito för att hon hade fått vänta på oss ute i kylan. För övrigt va det typ högst 10 personer när vi kom dit så vi hade igentligen inte behövt att stressa=) Efter ett tag dök Jonas (med en ny frilla som vanligt;)) och hans kommpis Micke upp, sen efter en stund till kom Danne. Vi skulle ju såklart stå längst vid scenen fram så vi ställde oss där drygt en timma innan konserten började..hehe. Kleerup körde igång och rockade! Sen sjöng Maria från The Concretes, Tityo och till sist vår hjältinna Robyn! Konserten va grym men kort som fan.. 5 låtar spelade Kleerup och då räknar jag med att han körde "With every heartbeat" 2 gånger! Kleerup fick även något ryck och började springa fram och tillbaka på scenen, han ramlade nästan när han sprang fram till oss för vi hade ett helt barbord med öl och cider som han välte ut och snubblade på (sorry) men då kom minsan Robyn fram och plockade flaskorna som Kleerup spillt, e hon inte för söt? Kvällen i övrigt va kul, dock försvann Jonas spårlöst efter konserten, det va först efter ett tag som vi fick ett samtal från mistern som sa att han av på väg till Vänersborg?!? Tillslut hamnade iallafall jag och Vani på nattbussen hem, som vanligt hade vi deeptalk eller vad man ska kalla det, haha, alltid dom mest skumma diskutionerna på nattbussen.. men tänker liksom inte på att det sitter andra folk där.

På Lördagen så vaknade jag kl 9 och kunde inte sova så jag gick upp och lagade frukost på sängen till älsklingen. Vi käkade toast, ägg och en massa goda frukter=) sen tog vi det lungt ett tag, typ sommnade=) när vi blev lite piggare åkte vi till Märsta och käkade på kina resturangen där, vi skulle kolla på öb va det tänkt men dom på kina haket va så sega på att ge oss våran mat så det hann stänga, men det gjorde inget för vi åkte på miniroadgtrip till sigtuna då Vani berättade att sigtuna har en gång i tiden varit Sveriges huvudstad?! Vet alla det utom jag? Efter det åkte vi och hyrde film som vi kollade på medans vi käkade glass=) en under bar dag!

Idag (söndag) har vi gjort absolut ingenting, vani visade mig hur man bloggar och det tog mig ca 2 timmar att hitta på ett bloggnamn för att alla bra va tagna. Jag e lite av en perfektionist och kan inte göra nått som inte känns "rätt".. haha. Nu ska vi snart åka och handla i Kista centrum, vi skulle igentligen åkt till stan idag men eftersom det rengnade i morse så struntade vi i det. Men det va fan helt rätt, för att det är jävligt skönt att bara slappa vissa dagar=) Hoppas alla som orkat läsa hela detta inlägg har det bra! puss o kram

1 kommentar:

kristin sa...

welcome till bloggvärlden bitch!