torsdag 20 mars 2008

baladali

Min mormor fyller 70 år på måndag så vi ska överraska henne på ett kalas på söndag. Jag och Vanessa jobbar på att klippa ihop en födelsedags video till henne. Hon blir säkert mäkta glad då jag använder mig av videokameran som jag har fått av henne när jag tog studenten. Så i tisdags samlade vi ihop en del av min släkt för att spela in lite roliga historier om mormor och annat som kan va kul att ha med i filmen. Min gammelmormor som är lite omodärn av sig (det får man vara om man e född 1919!) hade inte riktigt koll på vad vi gjorde så hon frågade hela tiden: ser hon det här nu? Och vinkade in i kameran. Men det faktiskt bra tillslut, även fast folk kan bli lite stela när det kommer fram en kamera.

En jätte rolig nyhet är att lilla Anton har kommit till världen, Martina och Reine är nyblivna föräldrar och jag tror att dom kommer att klara det jätte bra!

Och igår va jag, Vanessa, Isabelle och Patrik på bio och såg 10,000 BC. Jag och Patrik tyckte filmen va bra och Issa och Vani tyckte den sög. Om någon funderar på att se den så gör det på bio för att den va riktigt häftig vissa stunder, tex. när en massa mammutar springer i full fart så hela biosalongen skakar.
På vägen hem hade vi (läs Isabelle) sångtävling i bilen till baladali låten och så bestämde vi oss för att ha påskfest på Lördag hos Vani och mig. Så det e bara att komma förbi!

Inga kommentarer: