tisdag 8 juli 2008

The smell av coffee makes my day

Jag vaknade i morse av två katter som ville ha kärlek, dom båda låg på spann på min överkropp. Jag gick upp och kokade kaffe och lagade gröt och jag lät Vanessa sova eftersom hon såg så fridfull ut, som ett litet barn utan några bekymmer. Lukten av kaffe på morgonen är förövrigt bland det bästa jag vet, det påminner mig om min mamma, (gör även cigarett lukt, men hon vill inte att jag säger det så då gör jag inte det).
Jag har semester denna vecka och ska egentligen göra en massa semestriga saker som att åka till landet och ut på andra äventyr men för det första känner jag mig inte helt hundra med tanke på min FF (festival förkylning) och för det andra så känns det som jag behöver sitta och tänka på vissa saker som jag inte har hunnit gjort när jag har jobbat och bara stressat ifrån alla beslut. Så det ska jag göra också, semester behöver inte vara åka på charter eller ut till en stuga i skogen. Jag väljer att ta en mental semestervecka och kommer ut på andra sidan som en gladare, lyckligare och friskare människa.

Puss

Inga kommentarer: