tisdag 8 juli 2008

blank

Jag vill inte dö, jag tror att många tar förgivet att man inte vill dö, men jag har under kort tid fått reda på att 2 olika personer i min umgänges krets går omkring med en slags dödslängtan och tycker att dom inte har nått kvar att leva för. Jag kan till en viss del förstå dom för jag har känt samma sak för några år sen, men jag gör inte det idag och jag tror att mina tankar om döden aldrig någonsin var på riktigt. Och jag tror att det har att göra med att jag vet att jag har folk omkring mig som älskar mig och det får mig att hoppas på nått bättre. Jag tror att dom som vill ta sitt liv inte tror att dom har någon som bryr sig, detta kan ju faktiskt vara sant men jag tror inte att det är hela sanningen. Det gäller bara att se bakom fasaden som vi alla har och då märker man att det finns folk som bryr sig, påriktigt.
Jag kan också säga att jag inte längre tror på ett liv efter döden och det får mig att villa leva mer än någonsin och ta tillvara på varenda stund här på jorden.

Inga kommentarer: