måndag 23 mars 2009

Slå ett slag för fulheten

Jag har varit i örebro och hälsat på min släkt och min farmor veckan som varit, det va himla trevligt måste jag säga. Min farmor måste vara bland dom roligaste farmödrar som finns, sjukt bra humor=) Jag har säkert gått upp x antal kilon när jag varit där, nybakade bullar heeeela tiden... haha.
Jag är glad för att mitt självförtroende inte sitter i hur många kilon jag väger eller i hur jag ser ut som det gjorde när man va fjorton typ. Då flög ju hela självförtroendet ut genom fönstret när man märkte att man hade gått upp 2 kg eller om man hade en dålig hårdag. Det är skönt när man fattar att utseendet bara är en liten del av den personen man är. Vad jobbigt det måste vara att leva i en verklighet då man e övertygad om att utseendet är allt som betyder nått och hela tiden måste kämpa för att uppehålla sitt yttre med allt vad det kan innebära. Och har ni tänkt på hur ointressant en person som bara bryr sig om sitt yttre egentligen är. Slå ett slag för fulheten och gå ut osminkade med mjukisar och otvättat hår idag!

Inga kommentarer: